Fenyvesek lordja

"Most olyan dolgot csinálunk majd együtt, amit biztosan nem fogsz unni. De mennyire, hogy nem! Félni fogsz néha, de unatkozni sosem!" -Robin
A Fenyvesek lordja, a Holdhercegnő című történet alapján írt fanfiction, Robin de Noir és Maria Merryweather története...

2018. február 15., csütörtök

A turai kastélylátogatás

 A turai kastélylátogatás
Arra gondoltam, hogy most a 300. jubiláló blogbejegyzés a legjobb alkalom erre a hiánypótló írásomra. Már másfél éve adós vagyok ezzel a beszámolóval, de akkor képtelen voltam megírni. S közben annyi minden történt, hogy…végülis nem jutottam odáig, hogy megírjam az élménybeszámolómat.
Tehát most ünneplésként, következzék másfél év távlatából, hogy milyen is volt a másik fontos Holdhercegnős helyszín, a Merryweather kastély: Holdszállás.
 Szép. Az egész kastély gyönyörű. Imádom úgy, ahogy van. J Kívülről. Ráadásul tényleg azt nyújtja, amit a filmben is érzékeltünk. ( És most nem arra gondoltam, amikor Marmalode Jamben közli, hogy omladozik. J)
Körbesétálva a kastélyt van egy vadromantikus hangulata az egésznek, nosztalgikus, nézelődős, látványilag is jól esik a szemnek ránézni.
A zongora-zeneszalon tényleg olyan napfényes, mint a filmben. Sőt, amikor egyedül vagy a teremben még hangulatosabb. Egészen otthonosJ Ahol elképzeled, hogy ott ültek az ablaknál, beszélgettek, románcok születtek, a nők hímeztek, olvastak a férfiak, kinéztek a parkra és elmerengtek az élet nagy dolgain.
 Sajnos tény, hogy jelenleg olyan, mint a Holdhercegnő által elátkozott Holdvölgye, ahova még nem jött az új Holdhercegnő, hogy megmentse a völgyet a pusztulástól. Tényleg kicsit romos. De annyira azért nem lehangoltan. Inkább romantikusan romos. J
 Ami abszolút pozitív az a gyönyörű lépcsőház. Ez teljes pompájában nem látszott a filmben, pedig azok a dongaboltozatot idéző gótikus boltívek, a négyszöget záró korlát és a kazettás mennyezet tényleg igazi báli szezont idéz.

 A zeneszalon boltíves osztott ablaküvegei kívülről még szebbek az egész kastélynak tényleg ez az egyik legszebb része. Nagyon jól néz ki. Le kellene festeni annyira szép.

Úgy emlékszem ennél a résznél locsolgatja Maria és Marmalode Jamben a virágokat és itt is a Holdhercegnőségről és unikornisokról van szó…itt zajlott az a bizonyos jelenet.
 A folyosó pontosan olyan, mint ahogy azt Miss Heliotrope megélte. Bár sokat dob a helyen, hogy sok az ablak és elég világos is így.



 A Maria lakta toronyszoba. Belülről nem látogatható, de kívülről nézve is nem tűnik jelenleg elég lakályosnak. Bár el tudom képzelni, hogy tényleg nagyon jó lenne ott fent egy kis szoba. Megnézném a kilátást onnan… és talán éjszaka még unikornisok és hulló csillagok is felvillannának. ;)
 Szinte érezni a történelem súlyát, ahogy elegáns ruhában, ékszerekkel csillogó hölgyek elindultak a lépcsőn, és ahogy felnéztek, ezt az impozáns lépcsőházat látták, ahogy igyekeztek a báli forgatagba. Mert egyértelmű, hogy a bálterem az emeleten volt. Bár az emeleti szobák le vannak zárva, de ott igazán vannak méretes nagy táncolásra alkalmas helyek.
 A belsőt tekintve, lehet látni néhány egykori szobát, mind nagyon kis hangulatosak, szinte szimatolod, hogy hálószobák voltak, ahonnan rálátni a parkra, és olyan romantika szaga van még ennek is. Az étkezőben tényleg ott van az az almáriumszerű beépített rész, amin Benjamin Merryweather egy-két dísz tányért tartogat. De a festett falszakaszok hiányoznak és a „könyvtárszoba” benyílás sem valószínű, hogy könyvtárszoba volt ( ugye ezt a jelenetet Pesten vették fel).
 Bizonyos szárnyak le vannak zárva a kastélyban, és a látogatható részek egy része is egyértelműen átalakításra várnak. De nagyon pozitív élmény sétálni az emeleten  és egy-egy olyan elemet is megragadni, amik a filmben nem voltak ugyan, de még teljesebb tőle a „Holdszállás”-élmény.
Megéri elmenni és megnézni, messze többet nyújt, mint gondolnánk. Egy Holdhercegnő-fannak igazi zarándokút, és lelkileg is feltöltő. Most a tulajdonosváltás óta nem tudom pontosan mik a lehetőségek, de régen tudom, hogy lehetett esküvői fotózást is itt kérni… még én is gondolkodtam akkor, hogy csak egy képsorozat erejéig el kellene utazni ide úgy menyasszonyosan mindenesen…

És Halloween-kor régen voltak gyerekprogramok is itt… most nem tudom mi a helyzet…

Hát biztos, hogy ha tehettem volna én is lecsaptam volna erre a kastélyra és biztos, hogy nekem is az lenne az álmom, hogy igazi Holdszállás legyen. A tervek szerint elméletileg egyszer majd kastélyszálló lesz, tehát talán lesz esélyünk megszállni Holdszálláson a Merryweathereknél. 

Callie

4 megjegyzés:

  1. Wow, gratulálok a jubileumhoz, Callie! Le a kalappal előtted! :D
    Most úgy kedvet kaptam elmenni oda én is 😍

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi :D hát nem hittem, hogy ilyen szép szám is összegyűlhet itt... mh jó lenne újra elmenni Turára nekem is :)

      Törlés
  2. Szia Callie!
    Én is gratulálok! Hihetetlen, amit összehoztál.☺ Rengeteg szép élmény kötődik a bloghoz, egy fantasztikus menekülő a külvilágból.☺
    A kastélyért odáig vagyok. Ez is egy hely, ami a listámon szerepel, a vár után.☺ Már előre látom a szüleim arcát, amikor elkezdek beszélni a kastélynál, hogy : ,,Uuu és erre emlékeztek??? Ez hihetetlen, még érzem Wrolf illatát. Itt büfögött Miss Heliotrop. Kellene pár rózsa, csakhogy nosztalgikus legyen." Meg mindent, amit egy bezsongott fan mondhat.☺
    Nagyon tetszett ez a bemutató.☺
    Ha kastélyszálló lesz, habozás nélkül letesztelem. ☺
    Kastély és vár fan is vagyok, csalódás, hogy hagytàk így lepusztulni ezt a csodát.
    Remélem nem hagyják még jobban omladozni és nem lesz egy "majd elkezdjük" projekt.
    By Bius

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Bius!

      Köszi. Nekem is nagyon sok emlékem van, még ismeretségem is.:) Bár az a lány már nem olvassa a blogot. Remélem még nagyon sokáig megleszünk itt a fenyvesekben bemenekülve ide a külvilágból.
      A kastély. Persze nekem is vannak "családi" fotóim a kastélyról :) pl, ahogy benyitok vagy kinyitom a kaput a kastélynál, azért nincs igazán jó zongoranálküli napfényes belsőm a másik szögből, mert mindegyiken rajta vagyok. :) és a tányértartó almárium is mind olyan kép, amibe bevirítok szóval... nem én fotóztam mert null energiám volt akkor. Ezért minden képen szinte ott vagyok. De nem akartalak terhelni titeket a látványommal :)
      Hát még a nem bezsongott fanok is sorolják hidd el. Én is kaptam a részleteket, hogy na de hol van Wrolf? Meg a zongora? Meg hol az a kisajtó amin beesik Maria?
      Egy kastélyszálló tényleg jól jönne oda... bár elég magas csillagfokozatú lesz, tehát ki kell nyitni a pénztárcát,ha megépül. Azért Pest körzet érződni fog az árakon.
      Na és most megyek ránézek Alexre.
      Üdv: Callie

      Törlés